Gdzie jest moja przesyłka

Firmy przewozowe umożliwiają swoim Klientom śledzenie przesyłek (tzw. tracking). Każda przesyłka posiada swój unikalny numer, który w każdej chwili można namierzyć i dowiedzieć się, gdzie przesyłka aktualnie się znajduje. Wystarczy posłużyć się numerem listu przewozowego (kurier) lub numerem nadawczym (poczta), który wysyłamy mailem do klienta po nadaniu przesyłki, a następnie należy wpisać w odpowiedni formularz znajdujący się na stronie internetowej danego przewoźnika – linki poniżej.

1. Poczta Polska 


2. Kurierzy 


3. Paczkomaty 24/7
 

 Dział obsługi klienta Poczta Polska
Godziny otwarcia:
8:00 - 20:00
Infolinia: 0 801 333 444
Infolinia dla tel. kom. +48 43 842 06 00

 Dział obsługi klienta DHL
Godziny otwarcia:
pon.-pt. 7.30 – 18.30
sob. 7.30 – 15.00
+48 42 63 45 345

 Dział obsługi klienta Paczkomaty 24/7
Godziny otwarcia:
Infolinia: 801 400 100
Infolinia dla tel. kom. 722 444 000

Nie mamy wpływu na godzinę dostarczenia przesyłkiPrzesyłki dostarczane są w godzinach pracy kurierów i listonoszy (8-16). Jeśli w tych godzinach nikogo nie ma w domu sugerujemy podać adres dostawy do miejsca pracy. Zmiana adresu dostawy możliwa jest przed wysyłką zamówienia. Nie ma możliwości zmiany adresu dostawy dla przesyłek będących już w drodze do klienta.

 

Jeśli losy przesyłki okazują się nieznane sklep rozpoczyna standardową procedurę reklamacyjną u spedytora, który musi ustalić drogą postępowania wewnętrznego losy powierzonej mu przesyłki i poinformować sklep na piśmie o wynikach ustaleń. Wszczęcie procedury reklamacyjnej przez sklep jest możliwe po upływie 48 godzin od nadania przesyłki (kurier DHL) lub po upływie 14 dni od nadania przesyłki (Poczta Polska). Proces reklamacyjny podczas którego spedytor ustala bieg przesyłki trwa ok. 30 dni (kurier DHL) lub ok. 45 dni (Poczta Polska). 

Sklep wysyła nową przesyłkę do klienta lub zwraca pieniądze wpłacone przez klienta tytułem zapłaty za zamówienie tylko i wyłącznie po otrzymaniu od spedytora pisemnego potwierdzenia zaginięcia reklamowanej przesyłki.

 Jak przebiega doręczenie jeśli wybierzesz usługę Poczty Polskiej?

Jeśli adresat będzie nieobecny listonosz pozostawi awizo. Dla listonoszy Poczty Polskiej pozostawienie awiza nastąpi po jednej próbie doręczenia, po czym przesyłkę będzie można odebrać w Urzędzie Pocztowym wskazanym na awizo.

 Jak przebiega doręczenie jeśli wybierzesz usługę Paczkomaty 24/7?

Po doręczeniu przesyłki do paczkomatu InPost wysyła mailem lub na podany przez Ciebie numer telefonu komórkowego, informacje o możliwości odbioru przesyłki wraz z instrukcją, ze wskazaniem paczkomatu, w którym możesz podjąć paczkę. 

W przypadku, gdy masz problem z odbiorem paczki, będzie ona na Ciebie czekała w paczkomacie przez 3 dni kalendarzowe. Jeżeli po 48 godzinach przesyłka nie zostanie odebrana firma InPost przypomni wiadomością SMS o konieczności odebrania paczki. Później nieodebrana przesyłka zostaje przeniesiona do najbliższego oddziału InPost gdzie będzie czekać na Ciebie kolejne 10 dni kalendarzowych. Po tym okresie czasu przesyłka zostanie odesłana do Skarpetkowo.plWyczerpujące informacje odnośnie tego jak działa innowacyjna usługa Paczkomaty oraz jak dokładnie przebiega proces odbioru przesyłki znajdują się tutaj>>.

 Jak przebiega doręczenie jeśli wybierzesz usługę kuriera DHL?

Odnośnie kuriera DHL obowiązują dwie próby doręczenia. W przypadku dwukrotnej nieobecności adresata przesyłki awizowane można odebrać w najbliższym terminalu DHL. Dodatkowo dla wygody naszych klientów w cenie doręczenia zawarta jest usługa Informacja Przed Doręczeniem (PDI).

Na czym polega usługa kuriera DHL Informacja przed doręczeniem (PDI)?

Usługa Informacja przed doręczeniem (PDI) zapewnia wcześniejszy proaktywny kontakt z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem przez kuriera. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest SMS z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także użyteczne dla odbiorcy informacje, np. o wysokości kwoty pobrania. Ponowny kontakt ma miejsce w dniu dostawy. Kurier DHL Express kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Gdy doręczenie pod zmieniony adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala, nie jest naliczana dodatkowa opłata.